Zakład Doskonalenia Zawodowego w Kutnie
- SZKOŁA DLA MŁODZIEŻY - SZKOŁA DLA DOROSŁYCH -
Podstawy konstrukcji maszyn
29.05.2020
Nowe tematy (zadanie 12)- patrz tabela "Harmonogram zajęć". Proszę o nadsyłanie zaległych prac.
22.05.2020
Dokonaj przeglądu stron podanych w linkach. Zwróć uwagwę na podstawowe elementy i parametry łożyska tocznego.
Proszę o nadsyłanie zaległych prac. Nowe tematy - patrz tabela "Harmonogram zajęć".
15.05.2020
Proszę o nadsyłanie zaległych prac. Nowe tematy (zadanie 11) - patrz tabela "Harmonogram zajęć".
08.05.2020
Nowe treści pojawiają się na bieżąco w TABELI - "Harmonogram zajęć" oraz dostępne zadania do wykonania po kliknięciu w nr zadania (w tabeli) lub z poziomu menu bocznego (patrz rys. z dnia 06.04.2020)
Poniżej link do pobrania zbioru zadań (od nr 1 do 10):
28.04.2020
Uwaga: aby prawidłowo korzystać z opcji udziału w lekcji za pośrednictwem platformy Google Classroom MUSICIE posiadać konta google (nie koniecznie poczta GMAIL).
Czy mogę wykorzystać obecna skrzynkę pocztową inną niż gmail - TAK.
Czy mogę korzystać z Google Classroom bez konta Google: NIE.
Jak załozyć takie konto? Podaję link do instrukcji:
https://docs.google.com/document/d/1CDcAgur5DVfrsgOPlVXWlHzMZqo5diqGC794cg2D1Pk/edit
24.04.2020
Proszę dzisiaj przesłać maila na adres: zdz.kosciuszki@gmail.com, w celu odesłania zwrotnego "zaproszenia" do wzięcia udziału w czacie Google Hangouts, który będzie realizowany w ramach zajęć obowiązkowych w dniach i godzinie zajęć PKM tj. 8 maja 2020 o godz. 9:00.
Potwierdzenie przeczytania tej wiadości będzie traktowane jako zadanie 10.
17.04.2020
Nowe treści w CLASSROOM dotyczące zagadnień z kolejnymi częściami maszyn tj. rozdział "wały i osie" oraz zakładkach z zadaniami (dostęp przez menu boczne).
10.04.2020
UWAGA:
Konto i adres email zdz.kosciuszki@gmail.com nie jest adresem szkoły!!! To adres TYLKO dla przedmiotu PODSTAWY KONSTRUKCJI MASZYN. Nie wysyłajcie prac z innych przedmiotów (biologia, geografia i inne) na ten adres.
06.04.2020
Nowa funkcjonalność dostępna z menu bocznego - skrót do zadań:
27.03.2020
Uwaga proszę o założenie konta pocztowego na gmail w usługach Googla (jeśli ktoś nie posiada).
Następnie proszę o wiadomość na emaila podanego wyżej w celu otrzymania zaproszenia do KLASY.
HARMONOGRAM ZAJĘĆ
Data zajęć | Temat / treść zajęć | Zadania | Termin oddania |
20.03.2020 |
Przygotowanie materiałów. | Odpowiedź na email | 08.04.2020 |
27.03.2020 |
1. Połączenia gwintowe. 2. Rodzaje połączeń gwintowych. |
Zadanie 1. Uzupełnienie rysunków. Zadanie 2. Odpowiedz na pytanie co oznacza zapis: M20x1,5? |
08.04.2020 |
03.04.2020 |
3. Rozpoznawanie połączeń gwintowych - uproszczenia. 4. Technologie stosowane do wykonywania połączeń rozłącznych. |
Zadanie 3. Podaj przykłady oznaczenia dla gwintu. Zadanie 4. Uproszczenia. Zadanie 5. TEST Zadanie 6. Wykonanie gwintu |
zad. 3- 5 08.04.2020 zad. 6 17.04.2020 |
17.04.2020 |
5. Osie i wały - charakterystyka 6. Budowa wału - podstawowe elementy wału. |
Zadanie 7. Naszkicuj wał z 4 czopami, rowkiem pod pierścień SEGERA i rowkiem pod wpust czółenkowy oraz gwintem na jednym z czopów. | zad. 7 24.04.2020 |
24.04.2020 |
7. Zastosowanie osi i wałów w środkach transportu drogowego. 8. Pozyskiwanie informacji o wale na podstawie rysunku |
Zadanie 8. Podaj co najmniej 6 zastosowań wału i osi w budowie pojazdu samochodowego. Zadanie 9. Opisz wał przedstawiony na rysunku |
zad. 8 i 9 08.05.2020 |
08.05.2020 | 9. Tarcie 10. Smarowanie |
Zadanie 10. Wymień główne kryteria doboru oleju do silnika i skrzyni biegów. Dla przykładowego pojazdu (podaj markę i model) dokonaj doboru oleju do silnika i skrzyni biegów - podaj rodzaj oleju. | zad. 10 22.05.2020 |
15.05.2020 | 11. Budowa łożyska ślizgowego 12. Rodzaje łożysk ślizgowych |
Zadanie 11. Gdzie w środkach transportu kołowego znalazły zastosowanie łozyska ślizgowe. | zad. 11 29.05.2020 |
22.05.2020 | 13. Budowa łożyska tocznego 14. Rodzaje łożysk tocznych |
Analiza treści na stronach: 1, 2, 3 | |
29.05.2020 | 15. Oznaczenie łozyska tocznego 16. Zastosowanie w środkach transportu |
Zadanie 12. Gdzie w środkach transportu kołowego znalazły zastosowanie łozyska toczne - podaj kilka przykładów. Co oznacza zapis w oznaczeniu łożyska: 6024 2RS |
zad. 12 05.06.2020 |
00.06.2020 | w opracowaniu |
Przykłady i pomoc w rozwiązaniu zadań.
23.03.2020
Istniejąca sytuacją zagrożenia epidemicznego, oraz brak perspektyw i jasno określonych terminów jej końca, zmusza nas do zmiany sposobu kształcenia. Modyfikacji muszą ulec zamierzone plany, programy oraz tok zajęć, a także sposób podejścia do sposobów pozyskiwania informacji i je przekazywania.
Podczas realizacji podstawy programowej skupimy się na zagadnieniach:
- wdrażania i doskonalenia umiejętności komunikacji zdalnej,
- poszerzenia wiedzy na temat sposobów wykorzystania dostępnego sprzętu.
Wszystko na miarę naszych zdolności, wiedzy i możliwości technicznych (w szerokim tego słowa znaczeniu tj. możliwości czasowych, dostępności do sprzętu i łączy transmisyjnych itp.).
Mam tu na uwadze efekty kształcenia z podstawy programowej dla wszystkich zawodów takich jak:
- BHP – organizacje stanowiska pracy (w tym przy komputerze).
- PDG – obsługę urządzeń biurowych oraz stosowanie programów komputerowych, planowania i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań.
- JOZ – korzystanie z obcojęzycznych źródeł informacji.
A w szczególności na skupienie się na kompetencjach personalnych i społecznych [KPS]:
- przestrzeganiu zasad kultury i etyki;
- kreatywności i konsekwencji w realizacji zadań;
- planowaniu działań i zarządzaniem czasem;
- przewidywaniem skutków podejmowanych działań;
- ponoszeniem odpowiedzialności za podejmowane działania;
- otwartości na zmiany;
- komunikatywnością;
- współpracą w zespole.
W związku z powyższym tylko obopólna współpraca i przede wszystkim chęć jej podjęcia myślę, że przyniesie Nam korzyści i doprowadzi szczęśliwie do efektu końcowego jakim będzie koniec roku i stuprocentowa promocja.
PODTAWY KONSTRUKCJI MASZYN
Klasa pierwsza branżowej szkoły 1 stopnia – kierowca mechanik:
- Bezpośredni kontakt na adres email: zdz.kosciuszki@gmail.com (odpowiadam TYLKO na emaile podpisane imieniem i nazwiskiem). Dostaniecie zaproszenia do zajęć w platformie „Classroom” – wymagane potwierdzenie zaproszenia w przesłanym emailu.
- W przypadku braku odzewu poprzez stronę szkoły, zakładka „Materiały dla uczniów”
Prowadzący Jerzy Szwarc